Згідно з дослідженням, проведеним більш ніж 350 вченими, що займаються проблемами штучного інтелекту, той перевершить людини в будь-якому виді діяльності вже через 45 років, а вже через 120 років все людські професії можуть бути повністю автоматизовані.

Але з багатьма справами ІІ впорається набагато раніше. Згідно з прогнозами, машини будуть знати мови краще людей вже до 2024 року, писати шкільні твори в 2026, водити вантажівки в 2027, працювати менеджерами з продажу в 2031, писати романи-бестселери в 2049 і проводити хірургічні операції в 2053. Ці прогнози зроблені в доповіді Оксфордського і Єльського університетів, заснованому на опитуванні 352 фахівців, що працюють в області дослідження штучного інтелекту.

Результати доповіді мають явно далекосяжні соціальні наслідки. Наприклад, що вчителі будуть робити з творами, які практично не відрізняються від тих, що міг би реально написати учень? Хоча це, мабуть, одна з найменших проблем майбутньої автоматизації.

Що підбадьорює, так це наша безпека. Незважаючи на постійні заяви про небезпеку ІІ, дослідники дають комп’ютерного апокаліпсису всього лише п’ятивідсоткову ймовірність.

ІІ вже зараз може випередити людини в багатьох задачах. Наприклад, AlphaGo кілька разів обіграв найкращих людських гравців в го. Інші системи краще людей читають по губах або допомагають детективам розібратися в поліцейській інформації. Але кожна з сучасних інтелектуальних систем хороша тільки в чомусь одному і марна в усіх інших напрямках, якщо тільки її їм не навчать. Як кажуть ті ж дослідники, ІІ з людиноподібної різнобічністю з’явиться ще нескоро.

У результатах дослідження немає зв’язку між посадою дослідника і висловленими ним прогнозами, але ось за країнами походження певні кореляції вивести можна. Вчені з Азії в загальному говорили про більш коротких проміжках часу, ніж вчені з США. Наприклад, згідно з вченим з Азії ІІ перевершить людини в усіх видах діяльності вже через 30 років, а не через 74, як говорили в середньому більшість вчених з Північної Америки.

Цікаво також, що велика частина доповіді присвячена когнітивним аспектам інтелекту, які підходять для виконання чітко сформульованих завдань. Спрогнозувати розвиток емоційного інтелекту більшість вчених відмовилося, так як це виходить за межі пізнання.