Пилососи Roomba щодо популярні навіть в Україні. Вони пересуваються по дому, збирають пил, на них їздять коти. Ось тільки як з’ясувалося, дані з цих пилососів компанія, яка створила їх, тепер хоче продати всім бажаючим.

Що робити, якщо за вами шпигує пилосос?
Roomba стали випускати з Wi-Fi в 2015 році, коли в експлуатацію ввели модель Roomba 980. Поки 980-е прибирають пил, вони також збирають дані про будинок, в якому працюють: параметри кімнат, відстані між диванами, столами, лампами та іншими предметами . Це називається одночасна локалізація і картування, або SLAM. Така система дозволяє пилососів зупиниться при низькому заряді батареї, відправитися на підзарядку, а потім почати з місця зупинки.

Інформація з SLAM, говорить гендиректор iRobot, фірми-виробника Roomba, також представляє величезний інтерес для пристроїв розумного будинку, на зразок лампочок, термостатів і камер безпеки: «Існує ціла екосистема речей і послуг, які розумний будинок може поставити, як тільки у нього з’явиться карта будинки, якщо користувач дозволить їй поділитися ».

Карта, складена Roomba, може дати кращі можливості для акустики розумним колонках, або забезпечити кращий потік повітря від розумних вентиляторів. Пилососи повністю сумісні з Google Home і Amazon Alexa, і дані з них можуть допомогти цим компаніям зрозуміти, чого у вас ще немає, і почати продавати вам відсутні товари. iRobot може почати продавати дані цим компанія або Apple вже через пару років.

Що характерно, навіть якщо ви вимкніть «хмара» в 980-й моделе, самим фактом покупки ви даєте iRobot дозвіл продавати ваші дані, по крайней мере, так складений договір про надання послуг.

Але крім проблем з приватних даних існують ще й питання злому розумних товарів, і це проблема тільки зростає, ознак її зниження немає.

Компанія, звичайно, говорить, що не продаватиме інформацію без дозволу клієнта, але чи будуть вони опитувати користувачів, або просто включать ще більш жорстко складений параграф в угоду користувача невідомо.